wtorek, 4 września 2012

DIY Oryginalna ozdoba na ścianie

Dziś prosty sposób na odświeżenie nudnych ścian lub zagospodarowanie tych świeżych, ale pustych - SZABLON :)

Potrzebne będą:
- tektura (wymiary zależnie od upodobań) o grubości przynajmniej 1 mm. Przy wykonywaniu większego szablonu, niż format A3 lepsza będzie grubsza tektura, np 2 mm lub 3, by pod wpływem ciężaru tektury nasz szablon nie uległ zniszczeniu.
- ołówek
- pędzelek do farby
- nożyk z wysuwanym ostrzem (profesjonalnie nazywa się to chyba nożykiem tapicerskim :P)
- taśma malarska
- farba (ja użyłam czarnej akrylowej, kosztuje około 12 zł za 120 ml, jest bardzo wydajna, można ją dostać w każdym sklepie artystycznym i lepszych sklepach papierniczych)
 - odrobina wyobraźni :P

Na tekturze, przy pomocy odrobiny wyobraźni i ołówka, projektujemy własny szablon, czyli coś, co chcielibyśmy umieścić na ścianie. Ja wybrałam motyw muzyczny, a dokładnie boombox. Po narysowaniu obrazka, wycinamy jego poszczególne elementy, pamiętając o tym, że trzeba wycinanie dobrze rozplanować, aby elementy, które podczas malowania powinny zakrywać ścianę przed farbą, nie zostały odcięte. Niestety nie posiadam zdjęć przedstawiających proces tworzenia szablonu, ponieważ wykonałam go ponad rok temu, kiedy jeszcze nie myślałam o zakładaniu bloga :P

Gdy już wytniemy z powodzeniem nasz szablon, przykładamy i przyklejamy go obficie taśmą malarską do ściany tak, aby mieć pewność, że tektura (w moim przypadku dość ciężka) nagle nie odpadnie.

przepraszam za bałagan w pokoju :P
Po przyklejeniu szablonu do ściany, odrysowujemy go ołówkiem. Po odrysowaniu odklejamy tekturę od ściany - możemy zacząć malowanie. Polega ono na wypełnieniu farbą odrysowanych przez nas konturów.
Metoda odbijanych szablonów charakteryzuje się przede wszystkim tym, że do malowania używamy raczej farb w sprayu, jednak ze względów estetycznych (niechęć do rozpylającej się na wszystkie strony farby) porzuciłam ten pomysł i zdecydowałam się powoli a dokładnie wypełniać kontury farbą akrylową przy pomocy pędzelka. Jest to proces czasochłonny, ale za to efekt - zadowalający :)

gotowy szablon na ścianie mojego pokoju :)
Zachęcam do tworzenia własnych szablonów, można dzięki nim ożywić pomieszczenie w nietuzinkowy sposób.

Buziaki :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz