czwartek, 13 września 2012

DIY skórzane kokardki

Przyznam, że podobne kolczyki łaziły za mną od ponad dwóch lat. Skórzane kokardki to coś, co chciałam i musiałam kiedyś zdobyć. Należę jednak do osób, które wolą same wykonać biżuterię, niż za malutkie, wątpliwej jakości kolczyki wydać około 25 zł.
Niedawno, całkowicie przypadkiem wstąpiłam do lumpeksu, gdzie rzuciły mi się w oczy skórzane spodnie za horrendalną sumę całej złotówki. Gdyby nie to, że były w rozmiarze XXXL (tak na oko), to pewnie zrobiłabym z nich spodnie dopasowane do moich gabarytów. No ale czarodziejką nie jestem, nie dla mnie takie przeróbki :P postanowiłam więc, że z takiej ilości materiału wykonam biżuterii na kilogramy :P
Zatem dziś tutorial: jak zrobić skórzane kolczyki w kształcie kokardek.

Z kawałka skórki wycinamy dwie owalne łatki. Moje miały wymiary około 4 cm x 2,5cm.

Marszczymy i po środku związujemy nitką.


W ten sam sposób postępujemy z drugą łatką


Ze skórki wycinamy dwa paseczki, o wymiarach około 4cm x 0,5cm.


Z kawałka metalowego drutu tworzymy ogniwko. Drucik zaginamy przy pomocy szczypców o okrągłych końcówkach.



Na skórkowy paseczek zakładamy ogniwko i na kokardce w miejscu łączenia nitką, owijamy paseczek z ogniwkiem.


Z tyłu kokardki oba końce paseczka zszywamy nitką blisko kokardki i odcinamy nadmiar paseczka.
Do każdego z ogniwek przypinamy po jednym biglu i kolczyki gotowe :D



pozdrowionka!

5 komentarzy:

  1. bardzo fajny pomysł, chociaż ja bym wycięła prostokąty i pewnie jakieś takie w rozmiarze oversize, żeby je było widać! ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm.. dobre, jednak nie ukrywam, że mam pomysły na kolejne skórzane akcenty :D ale cierpliwości :D

      Usuń
  2. śliczne Ci wyszły te kolczyki :) ja ostatnio kupiłam skórzaną kokardkę do włosów i teraz będzie mi służyć jako muszka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha no widzisz :) muszkę też miałam zamiar zrobić, mam nadzieję, że się nie obrazisz, jeśli zrealizuję mój plan;D

      Usuń
  3. A dlaczego miałabym się obrazić? :D heee :D pewnie, że zrób :D

    OdpowiedzUsuń